Wednesday 12 December 2007

Coklat Ferrero Rocher

Tadi aku take part dalam ekperimen Sudatta.. pasal camna nak cari maklumat guna digital library.. wahh pening juga aku nak buat experimen dia. Dia bagi 3 task. Setiap task berkenaan aku kena search information dan cari semua dokumen yang bersesuaian dengan topik yang diberikan. Yang bestnya dia siap observe apa yang kita buat.. siap kena tulis lagi masa, berapa minit kita ambil untuk cari maklumat tersebut.. pastu kena jawablah questionaire dan tulis apa kita rasa bagi setiap task berkenaan positif ke negatif ke..

oklah juga ekperimen dia tapi dalam masa 15 minit untuk setiap task tu aku rasa tak cukuplah.. lagi pulak kena cari maklumat tentang bidang digital libraries.. dan tujuan untuk cari searching bagi setiap task tu lain.
Task 1 utk tulis research proposal kena cari maklumat berkenaan 'architecture in distributed digital libraries'.
Task 2 kena tulis literarure review, information access in multilangual digital libraries
Task 3 kena bagi talk berkenaan Usability and evaluation in multilangual digital libraries

aku bincang dengan kak haizan tadi.. pasal ekperimen dia.. rasa cam terlalu general sangat.. pulak tu kena user cam aku nie yang bukan bidang digital library pulak tu kena pulak search information pasal digital library.. memang aku rasa cam x cukup maklumat.. dia tanya juga task mana yang lebih susah.. aku jawab task 1 sebab mula buat task tu aku cam tercari-cari maklumat.. dan maklumat yang aku jumpa tak cukup kuat lagi.. dan dalam masa 15 minit.. secara logik ler bape banyak sangat yang kita boleh dapat.. pastu kena declare lak tu.. adakah maklumat yang kita cari tu.. kalau nak buat proposal cukup ke? aku tak rasa cukup.. kita sendiri pun nak buat proposal berminggu2 nak tulis.. cari reference macam2.. ini pulak dalam masa 15 minit..

Takpelah.. yang penting dapat coklat free.. ferrero rocher.

Seronok juga involve research orang nie.. leh compare.. Apa pun pengalaman juga tu.. dapat involve dalam research kekawan sama department.. oklah.. nak study sikit.. pastu nak p keje pulak.. nanti malam aku cerita pasal birthday party tasha.. aku datang nak makan je karang.. hehehe..tak yah nak masak malam nie..

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin