Thursday 20 December 2007

Penat Beraya..

Ari ini badan terasa letih sangat.. dan mengantuk yang amat sangat.. maybe sebab cuaca dah semakin sejuk.. buat kita rasa letih .. pergi kerja pun rasa cam letih je nak buat.. paksa jugalah diri.. pula tu dapat tugas baru kena bersihkan tangga fire exit dekat dengan kitchen.. bila tengok balik fire exit tu.. alahai.. dah berapa tahun agaknya tidak pernah digunakan.. berabuknya jangan cakaplah.. pening pala juga nak membersihkan.. berabuk2 penuh satu badan.. memang balik kena mandi lah nie.. basuh baju siap2.. belum penah lagi seumur hidup aku bersihkan kawasan yang berabuk teruk.. tapi akhirnya aku dah siapkan juga.. siap mop lantai dan vakum kapet.. cuma esok maybe aku nak mop balik tangga tu.. bukan apa tadi dah tak larat nak buat semua tu..

Kitchen and coffee area..
Inilah tempat pertama yang aku bersihkan bila masuk kerja..


Bilik kerja.. semua chemical dan alatan mencuci ada dalam bilik nie.. kira store cleaner ler


Coffee machine
Aku ari2 minum kopi free.. pilih je perisa apa nak.. abis kerja aku take 5.. minum kopi..



Balik kerja.. mandi.. dan bersiap ke rumah shima.. malam nie dia buat open house.. ramai juga yang datang.. aku siap jemput jugalah mana-mana yang aku jumpa untuk datang rumah aku sabtu nie.. dan seperti biasa soalan.. zaidi mana.. alahai.. glamour pulak pakwe aku sorang tu.. time dia takde nielah orang duk sebut2.. ramai pulak peminat dia.. nie kadang malas nak jalan raya sorang-sorang..

aku sempat beraya ke 3 buah rumah.. rumah shima, kak chik dan nazri.. banyak lagi rumah senior yang aku tak pergi lagi.. tapi maybe pergi dengan pakwe lah.. boring lak raya sorang2.. malam nie aku letih sangat.. esok kena ke uni juga sebab ada banyak urusan dah 2 hari aku tak jengah.. pastu nak kena singgah kedai cina lagi beli brg2..

Gud nite.. n sweat dream..

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin