Monday 10 December 2007

Laporan Kemajuan ke-2

emm.. diam tak diam dah hantar laporan kedua pada UPSI.. kadang rasa masa berlalu cepat sangat pulak.. nie tak lama lagi aku akan kena 1st year defends.. cam viva ler juga,, tapi banyak sangat benda yang nak kena buat.. literature review nak kena edit semula.. chapter 2 pun tengah nak buat in detail.. reading lagi wahhh.. kadang naik berserabut kepala fikir semua yang nak kena buat.. kadang sampai satu peringkat tak tahu apa lagi nak buat dah.. kadang bila pagi ke universiti.. dah sibuk seharian membaca.. review dan buat chapter 2.. tapi ada hari aku takde mood nak tulis apa pun.. tapi yelah biasalahkan bila dah terlalu banyak kerja yang perlu di buat.. kadang tak tahu nak mula dari mana..

Petang kerje cleaner pula.. kadang bila sambil2 mevakum kapet tu terfikir juga.. apalah yang aku duk buat ari2 nie.. kan elok p study je.. tapi bila fikir balik.. kadang bila dah petang2 tu aku dah takde mood.. nak baca pun dah tak larat.. kadang p melepak je window shopping.. tapi bila keje nie kadang bagus juga.. kira exercise jugalah..

teringat masa 2 mggu lepas semasa aku duk khusyuk mengutip sampah dan menyalin bakul sampah diorg nie.. tetiba aku kena tegur dengan mandy dan susan.. diorg tanya siapa nama aku sebab dah dekat 2 bulan aku keje kat situ.. dan setiap hari aku kutip sampah diorang.. tak sorang pun tahu nama aku.. aku sebutlah nama aku betul2.. Haslina.. bukan apa sebab si john selalu sangat sebut nama aku Harrrlina.. sesuka hati dia je.. tukar sebutan nama aku.. mentang2 ler scottish nie kuat menyebut bunyi R dengan nama aku sekali kena tukar.. diorang tanya aku study apa.. aku cakaplah bidang computer science tapi aku buat education sekali.. siap cite pasal research aku VR blah22.. tekejut diorang dengar.. cleaner dia educated sangat kot.. pastu aku citelah aku biasa dengan bidang e-learning.. dulu kat mesia aku bagi training e-learning kat staff universiti... terkejut beruk diorg dengar.. mengeleng kepala.. siap tutup muka bila dengar keje aku kat mesia.. alamak aku terlepas cakap ler bidang aku.. inilah akibatnya bila ramah sangat tersasul terus.. siap diorg cakap apa.. tak sangka.. aku orang technology.. siap tanya aku.. teror ke computer.. aku selamba je ckp.. memang itu keje aku.. mengajar orang yang tak tahu IT.. pastu aku blah.. karang tak siap pulak keje aku.. bukan apa.. tempat keje aku tu tempat diorang bagi training e-learning kat lawyer dan consultant.. aku tengok file n module diorang pun aku dah tau.. kadang nampak diorang cam sangkut dengan komputer pun ada tapi aku wat xtau jelah malas nak tunjuk skill aku tu..

Niat hati nak berhenti kadang-kadang.. tapi kenangkan kos hidup kat sini... aku takde pilihan.. tapi bagus juga boleh exercise.. tanpa perlu p gym.. walaupun aku duk berangan dulu nak p gym ler konon .. last2 keje cleaner nie juga yang mampu turunkan berat badan aku..

Tunggulah tahun depan nie.. aku cadang maybe nak berhenti.. kalau ada rezeki tempat lain.. cari kerja pagi pula.. senang sikit aku nak concentrate study..

1 comment:

NikShah said...

Assalamualaikum...

Seronok baca cerita awak. Nama saya pun eyna gak... Shahrina.
Asal google nak cari pasal pendidikan awal kanak-kanak. Saya dulu pun pernah keja sebagai cleaner masa baru nak sambung belajar.

Saya nak tanya awak, agak terlambat ke kalo saya nak belajar pendidikan awal kanak-kanak sedangkan saya dah ada degree. Degree sy dalam business marketing.

Lambat ke cepat, hopefully awk sudi reply mesg sy ni...hehehe

teruskan menulis ye...

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin