Tuesday, 16 June 2009

Ku rasa-rasa..


Ada apa dengan kenangan..

Ada apa dengan ingatan dan ada apa dengan masa silam..

Ada apa dengan semua itu..

Ada indahnya..

Ada pahitnya..

Ada sedihnya..

Ada sukanya..

Ada dukanya..

Ada tawa riangnya..

Ada tangisan pedihnya..

Ya ada apa dengan semua itu..

Ada apa untuk dikenang semua..

Kadangkala diri sering bertanya mengapa.. kenapa.. untuk apa..

Selama itu juga tidak ada sebarang jawapannya..

Pada masa yang sama juga..

Soalan itu mahu dibiarkan tanpa jawapan..

Sampai bila??

Sampai bila-bila..

Hingga hati ada rasa ada redanya..

Ada tenangnya..

Ada redhanya..

Seminggu yang lalu..

Tiba-tiba teringin merasa..

Apatah lagi ada saki baki yang tinggal bersisa ..

Masih ada lebihan rasa yang sayang hendak dibuang begitu sahaja..

Pelbagai rasa..

Macam-macam rasa..

Macam-macam ada..

Macam-macam peristiwa..

Macam-macam yang tiba..

Macam-macam juga perisa..

Ya.. waktu ini punya banyak rasa..

Punya banyak teringinnya..

Walau apa juga..

Kaki akan terus melangkah..

Tangan akan terus menulis dan menaip sedaya upaya..

Kepala akan terus berfikir.. menjana minda..

Serta jiwa akan terus merasa.. berirama segala..

Ya.. aku duk terbayang-bayang sate yang belum dibakar itu..

Wahai.. tukang bakar satay..

Bilalah agaknya tangan tuh nak mencucuk sate yang dah diperap itu..

Bilalah agaknya hendak dibakar sate itu..

Penat ler nunggu nie..

Waktu ini tukang bakar sate sedang melepak dengan senang hati..

Agak-agak ada yang kena berasap tak??

Tunggu yolah..


6 comments:

KAKTINY said...

uish... sate la plak... ko ni kan.. asal TERASA, MERASA dan datang pelbagai RASA jer.. mulalah ko godek dapur tu... jadi le segala menu makanan belaka... takpun shopping moping...
mmg best ah...

aku tunggu ko balik mesia utk balas semua janji nk banjer makan, banjer jalan, teman soping moping bagai tu k... hihihi (InsyaAllah sempat aku simpan bonus tahun ni utk ko balik tahun depan yer.. hihihih)

julietchun said...

kat sini sate dah naik rega,50sen secucuk dan dagingnya makin kecik pulak. Setakat 20cucuk aku makan sorang je.

ku tak sempurna said...

pak.. satenya 200 cucuk yaaaa...

teringat citer mak lampir... hihihihihi..





.
.
.

aku tak makan sate.. pantang.. takut gugur segala ilmu yg dipakai.. hahahaha

theconfused said...

saja nak bg komen wat skt jiwaaaa... nk pi mkn sate kajang ahhh ptg nih.. hahahahahha.. :D

faqir said...

satay mnyumss...satar mnyumss...sumpah makan satay 40 cucuks mah(pramlee)

iina said...

Tiny

yelah apa gik nak buat.. asal teringin nak makan jek terpaksa ler buat sendirik.. abis sapa lagik mau buat.. alah tggu blik mesia ke baru belanje? takpe2 nnti aku buat list hehehe

Juliet

bior btul ko?? 20 cucuk.. sah ko takde pakai susuk wakakakah

KTS

eleh.. ko mana leh mkn ayam..krg gatal 1 badan.. daging pun dah terlebih gak.. ilmu mende ye.. takde ilmu yg gugur.. kulit jek yg gugur nnti

TC

saje ler tuh cari pasal nie.. takpe nnti berasapkan keta ko.. ;)

Faqir

nie sorang gik.. saje jek ekk.. :P

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin