Thursday, 4 November 2010

Malam ini aku mahu berbicara

Malam ini aku mahu berbicara..
Setelah sekian lama..
Kita teralpa..
Dek tugasan hidup dan kerja..
Tuntutan tanggungjawab saban masa..

Malam ini aku mahu berbicara..
Menatap wajahmu yang bercahaya..
Mendengar suaramu yang merdu mempesona..
Menikmati indahnya gelak ketawa..
Merenung kumismu yang kemas sentiasa..
Mengenggam jemarimu yang kasar rasanya..
Menghayati denyutan jantungmu satu demi satu bunyinya..

Malam ini aku mahu berbicara..
Tapi siang tadi telah aku berkata..
Karpet yang berdebu di vakum-sedut jangan lupa..
Tong sampah yang penuh masih begitu gayanya?..
Lauk pauk malam ini apa agaknya?..
Sudahkah dibayar bulanan duit sewa?..
Meter elektrik itu masih ada bakinya?..

Malam ini aku mahu berbicara..
Ku takuti nanti aku jadi lupa..
Mahu berbicara aku terlena pula..
Takut nanti aku berkata dalam mimpi semata..
Jangan nanti igauan adanya..
Dengkuran pastinya takkan tercipta..

Malam ini aku mahu berbicara..
Biar masa mengubati rasa..
Biar diam menenangkan jiwa..
Biar senyuman mengungkapkan segalanya..
Biar sepi menjawab maksud kata..
Biar mulut terus membebel-bebel diam-diam sahaja..

Wahai kekanda.. Ingatlah pesanan dinda sebelum turun bas tadi..

Kalau cenggini ler gaya bebelan aku.. aku rasa dia mesti tak terbuat pesanan aku tuh..
Sorry ler.. Mula-mula rasa nak jiwang terus tak jadi..
Terbebel ler pulak ;)


13 comments:

kak Erna said...

iina..kalau gini lah gaya bebelan..sejuk dia membacanya..bebal penuh kasih sayang..dah tentu rajin..terus buat..he he..

iina said...

Kak Erna

Bukan apa kak duk teringat tadi masa saya duk pesan pot pet itu ini.. tgk muka dia boring jek.. cam masuk telinga kiri kluar telinga kanan.. huhuhu.. tensen jek.. hehehehehe

Nanti balik umah mau buat spotcheck hahahaha dia buat ke idak ;)

Ku Tak Sempurna said...

masukkan melodi, terus boleh jadi lagu ni

.
.

hihihi :D


kompem en.pakwe tak buat yg ko suruh tu.... mendayu weiyhhh

;)

iina said...

KTS

Kalau aku masuk melodi bagi bikin itu lagu.. memanglah lagik confirm dia tak buat wakakakakah..

Sesekali cuba cara pshychology.. bisikan asmara amaran hehehee

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

hahahaha...tersedar kedighi ke membebel?.

iina said...

Cikgu Den

Tersedar dan disedarkan ;)

kakpah said...

ala.. kau takyah nak berpoem2 la ngan dio. kau gosok2 yo bolakang e tu. gerenti dio buek apo kau cakap heee...

Kak Long said...

baik punya ayat.....

iina said...

Kak Pah

Den dah gosok2 ari nie sobab esok ada posanan lain lak kono buek.. gosok2 yo xcukup kak.. kono jeling2 manjo sekali wakakakah..

Kak Long

Hehehehe ;)

anjang said...

best jugek cara ni...kalau guna pada pelajar sekolah ok ke cara ni?... he he lama tak singgah kat sini... banyak entry dah tertinggal...

iina said...

Anjang

Hehehe.. nak bebel kat stud pakai sajak ke?? Takut krg ada yg terlelap.. Takpe biasalah kan bz kdg2 ;)

KAKTINY said...

CONFIRM PAKWE KO TAK BUAT..

tul dak?? kehkehkeh..

(ke aku silap tafsir?..tgk2 semuanya "CLEAR AS ORDER, MADAM!").. kuikuikui..

iina said...

Tiny

Dari 4 pesanan aku dia buat 2 jek.. hahahaha... tapi esoknya dia buat lagik 2.. setelah aku bg hint2.. hahaha.. oklah.. tapi biasalahkan.. mmg kena bgtau.. dia nk dgr suara manja awek dia kot merayu2 hahaha..

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin