Thursday, 6 August 2009

Tepusi


Tepu + Tensi = Tepusi

Itulah yang aku rasa 3 hari ini..

Pelbagai rasa menyusuri fikiran dan hati..

Rasa ingin sahaja menghunus pedang.. tapi pegang pun tak berani..

Ingin menembak tepat.. tapi senapang pun tak dipunyai..

Ingin diletup-letup.. tapi letupan dalam hati dah cukup berisi..

Ingin diketuk-ketuk.. tapi lesung batu yang ada pun jarang berbunyi..

Sabar.. sabar.. aku ingati kata-kata sahabat dan diri..

Kehilangan itu tidak seberapa.. tapi hikmahnya pasti ada..

Hilang sedikit.. dapat kembali rezeki yang lain pula..

'Allah sentiasa bersama orang-orang yang sabar'

Itu sahaja yang aku pegang buat masa ini.. Insyallah..

Sabarlah hati.. Semoga aku mampu bertahan dan terus bersabar diri

Kucing itu sedang buat senaman kekuatan tangan ya..


8 comments:

kakpah said...

apo kono kau ina. apo bondo yang ilang.
erkk.... tecekik aku tengok kucing tu

iina said...

Kak Pah..

kucing tongah exercise.. mmg ado bondo yg ilang.. bondo kek dlm bank laei kak.. harap2 dapek balik lah nnti ;)

lupekanje said...

toksah tensi2....gi bawak baca Quran...tenaaaaang jiwo rago...

idup ni kan..klu kita asik mikir susah tu yo...mang siksa rasernyer..cuba kita take it all easy...

yeahh...easy to say...but hard to get...
itulah dia ketenangan jiwo..
Hai jiwa yang tenangg... kembalilah dalam diri insan ini..

julietchun said...

yg hilang akan diganti balik dan jumlahnya lebih banyak, selalu gitulah disebut orang. Aku ingat kucing tu nak bunuh diri sebab ko paksa dia buat senaman,kekekeke.

faqir said...

kok yo pon..kito minum dulu...meh secawan..

badakbiru said...

hoh..suka lah perkatan baru nieh..!tepusi..hihih..saya pun rasa gitu gak..kesiannye diri saya ni..
tapi kesian lagi nengok kucing tu tgh exercise..bersusah payah btol dia eh..hehe

ku tak sempurna said...

klu dlm bhs greek kuno, TEPUSI tu maknanya "saya nak balik malaysia"... err.. hihihihi..


jgn tensi2 lagi donk.... :D

iina said...

Acik

Tensen tetap tensen cik lagi2 libatkan duit.. bila ilg melibatkan sistem lain.. dari ilang kena curi depan mato cik.. Insyallah

Juliet

Insyallah.. makbul doa ko tuh kan.. hahaha sebab aku malas ler aku suruh dia yg exercise

Faqir

Akak poso ler.. mana leh minum

BB

hehehe.. akak ye ciptaan perkataan.. senang sikit nak nyebut.. sesekali kucin tuh nak bersenam ;)

KTS

woitt.. saya tuh ko kan.. bukan ko mmg dah ada kat mesia ke?? aku balik glasgow jelah

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin