Tuesday, 4 May 2010

OMC


Tak dapat join research group nie..
Dapat ambil gambar pun jadilah ;)
-Oxford 2010-

Seorang penyair mengatakan :
Itulah cita-cita yang tinggi
seakan-akan mentari berupaya meraih cintanya
dan purnama merayunya
dengan mengukir ungkapan di sebalik cahayanya.

Dia meraih cita-citanya berkat kesungguhannya
hingga emas membeda dengan logam lainnya
dan hingga hari yang biasa dilaluinya
membuatnya menjadi seorang pemimpin.
-Kitab La Tahzan: Jangan bersedih-

9 comments:

soclose2213 said...

jangan bersedih..semuanya ada hikmatnya..^__^

faqir said...

sayunyee kak..nape ni??

iina said...

SC2213

Tak sedihlah.. puisi itu dari buku jangan bersedih.. tentang hasrat mengejar sebuah cita-cita dan mencari ilmu ;)

Faqir

Takde pe lah.. sayu ingat perjuangan yang belum selesai lagik nie ;) Doakan akak ok ;)

kakpah said...

untuk menjadi yang berjaya kita perlu bercita-cita. Lagi tinggi cito2 kito lagi kuek kito bokojo ko arah itu.

Kocik marin akak bocito2 nak jadi doktor. Skang ni jadi doktor dapur wakaka...

iina said...

Kak Pah

Bukan doktor taska aulad ko?? hehehe oklah tuh doktor gak.. den pun marin camtu gak doktor medic cito2 ehh.. tapi InsyAllah lopeh nie doktor computer lak ;)

Tijah said...

OMC - oh my cem?
huhuhu

julietchun said...

aku bercita2 nak jumpa ko satu hari nanti, tinggikan cita2 aku, sebab aku tau bukan senang untuk jumpa ko yang ibarat emas dan aku hanyalah suasa :P

KAKTINY said...

aku pon tgh menelaah La Tahzaan.. tk abis abis lagik..
lagi di baca.. lagi bersemangat kan.. hihhi..

iina said...

Tijah

Yo jah.. oh my cem.. ;)

Juliet

InsyAllah.. nanti kita jumpa satu hari ok.. ;)

Tiny

Aku pun tak selesai habis baca.. dan baca byk kali juga.. setiap kata2 tuh mmg bermakna ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin