Thursday, 13 May 2010

Unik

Lewat petang semalam, dalam perjalanan pulang dari Universiti aku singgah-lalu di deretan pejalan kaki di sepanjang deretan kedai-kedai di jalan Buchanan St.

Bila lalu tepi 'National Art Gallery Glasgow', menuju ke Buchanan St, aku ternampak ramai orang yang menoleh dan merenung sebuah kedai ini..


Ada yang menunjuk-nunjuk..

Ada yang merenung dan tersenyum-senyum..

Ada yang mengambil kamera video..

Aku sendiri pun terpegun melihat keunikannya..

Aku pun keluarkan kamera sendiri..

Mana boleh tengok orang lain ambil gambar kan..

Aku pun nak join juga hehehehe ;)


Kenapa??



???




??





?







Saksikanlah sendiri

Pelbagai jenama mesin jahit dijadikan pameran di seluruh ruangan bertingkap kedai ini..

Kalau nak mesin jahit..

Boleh lah cuba-cuba minta kat kedai nie..

Itupun kalau dia nak bagi lah ;)

Dulunya kedai ini kedai buku 'Borders' kegemaranku tetapi ditutup pada penghujung tahun lepas. Kini digantikan dengan kedai pakaian berjenama 'All Saint Co.' Mungkin ini cara untuk mereka membuat promosi dan menarik perhatian orang ramai..

Siapa kata mesin jahit lama tak boleh jadi hiasan dalaman??
Siapa yang ada mesin jahit tuh..
Cuba buat hiasan di meja tamu ye ;)
Agak-agak ada seni dalaman tak???
Hehehe ;)


13 comments:

kakpah said...

kakpah ado satu mesen jahit singer peninggalan aruah omak. Cubo ko tanyo2 kek kodai tu dio nak boli tak hik..hik..

KAKTINY said...

mmg unik gilos babe...

aku nih.. pegang mesin jahit pon tak pernah.. apatah lagik nk menjahit.. huhuhu..
(baju koyak zip sanggup bertahun aku tak pakai.. gara2 malas nk jahit zipnya.. sungguh memalukan.. ) huhuhu...

aNIe said...

iina...memang unik lah...cantik...kreatif betul diorang kan...mesin jahit lama tu punboleh jadi hiasan yang menarik pelanggan...

Lady of Leisure said...

unikk... tapi banyak betul mesin jahit lama dalam koleksi dia kan

julietchun said...

mesin tu dorang guna utk jahit baju kedai dulu2 ke?

soclose2213 said...

cantik, pelik & unik..^.^

iina said...

Kak Pah

Brg antik tuh kak.. peninggalan lamo lak tuh.. takyah jual la buek perhiasan mainan faris yolah

Tiny

Masih belum terlambat nak belajar heheheh.. aku takat jahir simple2 boleh ler.. jahit bj jek belum terer lagik takat jahit langsir ok gik ;)

Lady

Tuhlah banyak lak tuh.. actualy kedai tuh keliling kiri kanan dia ada tingkap lagik.. mmg penuh ler dengan mesin jahit lama tuh

Juliet

Agaknya kot.. tapi mmg macam2 jenama mesin jahit ada.. semuanya fesyen yg hitam camtu mmg unik

SC2213

:)

faqir said...

kak..ko tau ke menjahit ahahhahaa

iina said...

Dik

Tgk tangan n kaki ler..

kak Erna said...

iina..memang tak terfikir lansong..macamana bolih kumpol begitu banyak mesin jahit..

iina said...

Kak erna

Mmg unik kan :)

Ku Tak Sempurna said...

oooooo... rupa2nya kat sini ko ya????


.
.


camana mesin jahit moyang aku boleh sampai ke sana?? mesti kerja ko kan??


:P
:P
:P



pandai mereka tarik perhatian :D .. tak sia2 aku bg idea tu.. hihihi

iina said...

Aku tak rasa mesin jahit moyang ko ada dlm kedai tuh.. wakakakah.. moyang ko ada mesin jahit ke masa tuh?? ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin