Friday, 26 February 2010

I see you when I see you

Pada 17 Januari 2009..

Tepat pukul 12 tengahari aku terima email ini daripada George

Dear Haslina

From 1st March we will have a PhD student from Japan joining us in the department. She will be staying in Glasgow for 1 year and since she will not be registered as a student at Strathclyde, she cannot get university accommodation and will need to find accommodation when she arrives in Glasgow.

Being a stranger to the city and the university, she would greatly benefit from your assistance when she arrives. Would you be willing to accompany her and guide her a little when she arrives in order to smooth her way in finding accommodation (through the university accommodation service)?

If you don't mind offering her the benefit of your experience and local knowledge, please let her know by email. Her name is Kanako Onishi and her email address is XXXXX@gmail.com. Please also let me know if you can assist her.

Many thanks

George


Bermula dari email itulah aku mula hubungi dia untuk sesi berkenalan dan menguruskan penginapan sepanjang setahun dia berada di Glasgow ini. Bersama sahabat rapat Suthanya, aku mula merancang untuk menempatkan dia di rumah sewa Suthanya buat beberapa bulan.

Beberapa email silih-berganti diterima antara aku, Suthanya dan Kanako.. Tidak kami lupa juga satu email yang cukup istimewa kami terima dari Kanako yang disertakan dengan gambarnya yang cukup manis memakai Kimono..

Selama setahun itu jugalah.. Kami bersahabat.. bergurau senda.. berkenalan.. keluar berjalan.. menonton wayang.. makan tengahari bersama di restoran india kegemaran kami (Rawalpindi)..

Banyak perubahan yang kami lihat sepanjang persahabatan kami, dari seorang gadis manis yang agak pemalu dan kurang fasih berbahasa english, kini dia mampu berbahasa english dengan baik. Lebih berkeyakinan untuk kemana sahaja.. malah sering mengembara ke beberapa negara eropah seorang diri. Esok (sabtu-27 Feb 2010) dia akan terbang pulang ke Tokyo untuk menyelesaikan pengajian PhDnya setelah setahun menjalankan kajian awal di sini.



You and I will meet again
When we're least expecting it
One day in some far off place
I will recognize your face
I won't say goodbye my friend
For you and I will meet again
~Tom Petty

Kanako and Me
Princess garden, Edinburgh.
View of Edinburgh Castle
30 November 2009


9 comments:

kakpah said...

cantik gambar tu. manis sungguh kanako. semanis orang di sebelahnya.

huwaa... bilo den nak poi jopun ni..

Ku Tak Sempurna said...

kanako dah fasih berbhs inggeris... ko fasih tak berbahasa jepun

.

.



errrr... konichiwa.. aku pun reti..

hihihi

Faisal said...

kim salam kat kananko tu ekk.. nanti den poie tokyo bule la den dating ngan die.. hahahaha.. come2 minah jepun la ni kan ina..

iina said...

Kak Pah

Hehehe mmg manis gadis itu kak hehehe.. jgn kan akak.. den pun xponah poei laei ;)

KTS

Jgnkan bahasa jepun.. bahasa thai pun aku teror tau ;)

Faisal

Yolah tuh.. ado ari lak yo.. nak kono sosah yo.. wakakakah.. mmg lah come.. bkn dia jek come tau ;)

faqir said...

comey....yg tudung hijau tu ler...ahahhaha..siap lesung pipit lagi...yg tudung putih...ehmmss nnt nak PK sat ahahhahaah...

aNIe said...

Sebuah persahabatan yang ikhlas adalah persahabatan yang sejati...semoga persahatab iina akan terus akrab biarpun lama berpisah...

KAKTINY said...

sedihla... (aku mmg pantang betul bab pisah2 nih.. sensitip melammbung!!.. huhuhu)

DUN Behrang 2020 said...

Cantik...semua cantikkkkk...!

iina said...

Faqir

Byklah ko punya fikir.. nak kono yo.. cakap jelah akak ko nie cute.. memalu lak

Kak Anie

InsyAllah kak.. sedih dia dah balik jepun.. sekejap jek masa berlalu rasa macam dia baru jek sampai sethn yg lepas.. Semoga persahabatan tuh kekal smpi bila2

Tiny

Kawan datang dan pergi.. tapi tetap indah dalam kenangan.. berpisah memang sedih.. bertemu memang happening.. ;)

Dun

Cantik?? heheheh oklah aku percaya semua tuh cantik ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin