Tuesday, 24 November 2009

Deria itu


Suatu ketika dahulu

Dia sedang menangis.. Hati dia terlalu sedih kecewa.. Rasa sedih itu begitu menusuk hati.. Airmata mengalir dengan deras tanpa di pinta..

Telefon berdering secara tiba-tiba.. Dengan berat hati dia capai gagang telefon itu..

Telinga didekatkan pada kepala gagang itu.. Suara serasa tersekat.. Belum sempat berkata apa-apa.. Terdengar suara yang cukup dia kenali..

"Kenapa sedih nie??.. Tadi menangis kenapa??? Cuba beritahu apa yang terjadi??"

Dia terkejut!! Bagaimana dia tahu apa yang sedang dilalui ketika itu??

Suatu tidak berapa dulu..

Hari ini dia sedih lagi.. Terasa kesedihan terlalu pedih untuk ditanggung lagi.. tapi hati masih terus menahan seribu rasa itu..

Tiba-tiba.. dia terima satu mesej online..
"Aduh.. kenapa hati ini rasa begitu sedih nie?? You sedih ke?? You menangis ya??"

Dia memandang skrin komputer dengan seribu tanda tanya..

Bagaimana dia tahu apa yang dia rasa waktu ini?? Dia masih mendiamkan diri..

Sekali lagi.. dia terkejut..

Dulu dia pernah lalu insiden ini..

Masih wujudkah rasa-rasa telepati sebegini??

Ya suatu yang cukup misteri...

Tapi pernah terjadi.. pernah dialami.. mungkin bakal dialami lagi..

Siapa??

Untuk siapa??

Mengapa??

Bagaimana??

Penjelasannya??

Sebab musababnya??

Entah aku sendiri pun tak tahu...

Kerna itu ia amat misteri sekali..

Ini satu kisah benar.. dan pernah terjadi.. pernah dilalui.. pernah diceritakan.. pernah juga dibincangkan..

Kebenaran deria itu kadangkala wujud bila ada ikatan istimewa antara keduanya..


11 comments:

badakbiru said...

mmg misteri kan..
bestnya kalo ade yg camtu.org kata kalo jd mcm tu, maknanya org yg di sebelah sana tu tgh rindu kt kite..hehe

KAKTINY said...

hanya yg istimewa sahaja yg dapat merasainya..

bestnya insan2 yg istimewa itu..

aku nk cari 'kegilaan' itu.. hahahha...

julietchun said...

kdg2 hati kita dpt merasakan sesuatu yg tidak enak saat seseorg yg kita syg sedang bergelumang dgn kesedihan walau dia jauh.

Mak Su said...

ada link :)

anjang said...

Rasa selalu berlaku dalam hidup, cuma kadang-kadang kita tidak menyedari kehadirannya.

iina said...

BB

hehehe dik.. memang pernah terjadi.. rindu antara sebab juga.. tapi ada juga rasa2 yg lain ;)

Tiny

wakakakah.. kegilaan yang membahgiakan.. sudah cukup utk aku ;) Hanya yg istimewa dan teristimewa jek yg dpt rasa..

Juliet

Itu aku rasa biasa.. terutama bila ada rasa dn hubungan yg istimewa ;)

Maksu

Link?? hehehe ada connection :)

Anjang

Deria rasa hati nie biasa kot.. cuma bentuk yg dtg berbeza-beza

eLLa said...

sweetnyer..
tbe2 nk nngis bce crite nie..
sedey r..hehe

iina said...

eLLa

Dik thanks singgah ya.. sedih?? jgn sedihlah.. cite2 biasa jek nie ;)

faqir said...

kebiasaan yg kekadang menjadi luar biasa...keluarbiasaan yg kekadang menjadi biasa..

**Bila Comel Jadi Comot** said...

satu kelainan yang mampu berikan impak pada yang memandang

iina said...

Faqir

Akak biasa2 jek.. walaupun ko cam nak puji akak luarbiasa kan wakakakah ;) toce2

BCJC

Thanks dik singgah.. lain?? takde lainnya kdg2 benda camnie wujud dalam diri kita cuma blum jumpa mereka yg serasi begitu ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin