Thursday 27 January 2011

Mereka yang istimewa di blog ini

Terima kasih Fatt bagi award ini ;)

Perhatian, klik pada butang kanan mouse telah 'disable' pada blog ini.
Untuk mengambil dan menyimpan ikon award ini pada pc anda, sila ikut arahan berkenaan.
Sila klik butang kiri mouse pada ikon award nie,
1 skrin baru yang hanya ada gambar award ini sahaja akan dipaparkan,
Sila klik butang kanan mouse dan pilih 'save image as'
dan bolehlah download pada pc atau notebook anda
.

Pengertian di sebalik award ni:

PENSEL Yang Besar
Bermaksud kesenian yang begitu peka terhadap blog anda dan mencerminkan sesuatu nilai penghasilan

FILEM Bergerak Tanpa Henti
Menunjukkan AWARD ini di FORWARD kepada bloggerist yang betul-betul layak menerima

LOGO bulat berkelip-kelip
Jika diperhatikan betul-betul, ia adalah manusia yang kepalanya komputer (takut aku!). Bermaksud, anda adalah seorang yang begitu bijak menguasai dunia alam maya ke globalisasi.

Penerima award dengan ikhlas hati perlu menulis maklum balas dengan menulis sebuah entry/posting berkenaan award ini dengan KREATIF dan penuh estatik, kemudian FORWARD kepada 6 orang blogger yang betul-betul layak menerima AWARD ini. Anda juga boleh meletakkan award ini di side bar atau mana-mana yang bersesuaian dan tulis/tinggalkan komen atau ucapan manis anda.
.......

6 orang blogger yang aku nak bagi award nie.. Sebenarnya kalau boleh nak bagi semua.. tapi rasanya pilih 6 orang dulu yang antara orang lama yang follow blog nie..

Tiny-Inspirasi (http://kaktiny.blogspot.com/)

Dia nie antara follower terawal kat blog nie.. rajin duk tinggalkan komen dan kitaorang selalu gak komen sana sini.. hingga selalu gak aku hantar email bertanya khabar kat dia.. Disebabkan 1 Insiden yang dia lalui tuh.. kami jadi lebih rapat.. Blog dia nie memang selamba jek.. Kalau dulu-dulu dia memang jenis tulis selamba giler.. memang gelak sakan kalau baca.. sekarang nie pun masih selamba gak.. tapi dah manja-manja sikit berbanding dulu lebih ganaz hehehehe... Satu lagik aku suka blog nie sebab dia colorful.. dia suka tulis ikut warna lelain hehehehe.. sebaris warna merah... pastu sebaris lagik warna kuning hehehe... variasi warnalah.. mudah untuk sampaikan maksud dia.. Blog dia banyak utarakan isu-isu pasal kehidupan.. keilmuan dan agama.. sesuailah dengan nama blog dia... INSPIRASI.. so biasa dia akan komen ikut pendapat dialah.. biasalah budak law nie.. kalau berbahas hahahaha... takleh nak challenge punya ;)

Kak Pah-Raudhatul Jannah (http://auladjannah.blogspot.com/)

Dia nie taukeh Tadika Aulad.. Dulu blog nie asalnya blog pasal tadika.. tapi lama-lama dia punya cerita macam-macam.. hehehe.. tapi semua best2lah.. kadang2 pasal Faris.. kadang pasal Atok.. kadang pasal anak-anak dia yang 8 orang tuh.. kadang-kadang pasal masak.. kadang pasal bibik hehehehe.. semua layan jek.. Best juga baca kisah masa dia muda remaja tuh.. sekarang pun muda gak.. leh try panggil Makcik Pah.. tak pun Uwan Pah pun ok yo.. Satu lagik Kak Pah nie dia suka kadang-kadang buat entri guna 1 perkataan.. maka semua entri dia akan berkisar pasal 1 perkataan nie.. contohnya dikerjakan hahahaha... Ok kak.. dah penat puji2 nie. Jangan lupo mee kari utk den yo ;)

Kak Erna - Coretanku (http://mak3hero.blogspot.com/)

Blog nie.. lebih pasal aktiviti harian kak Erna sekeluarga.. Macam-macam yang dia tulis.. kadang pasal hero yang 3 orang tuh.. selalu juga dia tulis pasal masakan.. benda-benda yang dia rajin masak bila hari minggu.. tengok gambar makanan pun dah terliur.. selalu juga dia kongsikan resepi kuih muih.. Bolehlah cuba kalau nak.. Layan cerita pasal keluarga nie memang best sebab jenis santai dan bersopan je cara kak Erna nie tulis hehehe.. sesuailah dengan orangnya yang lembut dan menawan hehehehe... Puji nie kak...

Kak Anie - Coretan warna-warna kehidupan (http://kaklady.blogspot.com/)

Ini juga kisah keluarga Kak Anie.. Aktiviti harian yang berkisar setiap hari.. kadang dia cerita pasal Uda.. pasal cik abang.. pasal si kecik.. sekarang sedang sibuk uruskan majlis perkahwinan anak sulungnya tak lama lagi nie.. Seronok dengar kisah dia yang sibuk lintang pukang (sesaje tambah lelebih) dengan persiapan majlis tuh.. Teringin nak menjenguk tapi apakan daya.. jauh kan.. Takpe kak.. Nanti kalau Ude kawin saya datang ekk.. hehehe.. Sesuai dengan nama blog dia nie.. macam-macam yang dia suka kongsikan.. kadang petua-petua.. kadang kisah menghantar si kecik setiap hari ke sekolah.. kadang juga tazkirah pada hari jumaat.. cuma dah tau 1 jek.. Kak Anie nie mudah mengantuk kalau memandu time tengahari hehehe.. Lagi satu dia pun suka tengok wayang.. so rajin juga buat review pasal wayang-wayang dia dah tengok.. so tumpang sekaki ler kan baca..

JulietChun - Apa-apa aje (http://julietchun.blogspot.com/)

Ini blog budak manis jelita hehehehe... dia punya blog nie banyak kisah-kisah lucu dan biasa entri dia pendek-pendek jek perenggan dia.. tapi walaupun pendek.. menyentap ok... kadang-kadang dia kongsikan kisah pengalaman dia.. kadang-kadang kisah lucu yang terjadi pada family atau diri sendiri.. Aku suka baca blog minah nie sebab dia memang ayu hahahaha.. nampak jek brutal.. tapi alahai..... muhahahahaha (takleh lelebih puji karang kembang).. Kalau masa stress baca lawak dia.. boleh hilang stress... cuma aku masih ingat ada 1 gambar dia letak buat entri yang cukup menikam kalbu.. aku lak masa tuh tgh makan.. tup-tup baca entri tuh terus rasa nak tersedak.. gambar apa??? kena p cari kat entri dia.. itupun xtau ada lagik ke idak.. klik kat sini.. ko ingat lagik dak juliet ini gambar?? Aku memang tergelak terbahak2 tau.. ok.. esok-esok kita lepak lagi kg baru ok ;)

KTS - Mantera KTS (http://kutaksempurna.wordpress.com/)

Ini pun blog gadis ayu.. memang ayu orang ye.. malu-malu adanya.. malu-malu kucing jek hahaha.. dia punya blog suka buat cerita.. dia kalau nak bercerita... memang buat cerita punya.. kadang kalau dia rajin.. dia siap lukis gambar cerita sekali.. sesuailah untuk tonton sekeluarga tanpa was-was.. Selalunya dia banyak cerita pasal diri dan semua orang yang ada kena-mengena ngan diri dia.. ngan kucing comel pun jadik mangsa sekali.. kucing tak senyum pun.. boleh aje jadik bahan.. paling dahsyat.. dia pernah terjah keta boss dia.. apa dalam keta semua dia tahu... Walaupun dari cara bercerita ala-ala ayu... dia nie sebenarnya akan lebih mengganas kalau makan donut atau kuih-kuih manis.. mmg lupa diri punyalah... Dia nie amat kreatif.. suka jahit manik.. memang rajinlah bab-bab nie.. aku cam ada plan gak nak suruh dia nie jahit manik kat baju aku.. tapi aku risau tah tahun bila dia nak siap hehehehe...

Dah cukup 6 orang..

Tapi aku nak tambah 1 lagi blog yang cukup berkesan dalam hati aku.. Wajib aku singgah untuk baca kisah-kisah silam atau pengalaman dia.. Aku kategorikan blog ini evergreen

Uncle Lee - A Moonlight Rendezvous (http://moonlightnightsstarryskies.blogspot.com/)

Aku wajib singgah ke blog nie tiap kali dia tulis entri baru.. Selalunya kalau buka blog dia nie bersama blog yang lain-lain.. Mesti aku akan baca blog nie last sekali.. sebabnya.. kebiasaannya entrinya panjang-panjang yang semua berkisar tentang pengalaman dan cerita lama dia.. Uncle Lee ini menetap di Canada dah selama 24 tahun.. Dilahirkan di malaya dan kini bermastautin tetap di sana. Seronok baca kisah dalam blog ini terutama bila dia cerita kisah dia masa remaja.. kenakalan dia di sekolah.. kisah bercinta dengan gadis-gadis yang cantik termasuk seorang pelakon perempuan terkenal zaman tuh (until now I wonder who she is.. love to know her name).. Kisah bagaimana dia ditackle oleh wife dia.. hehehehe... really love to read it.. as well pengalaman kerja yang cukup banyak yang bukan hanya di tanah malaya.. malah turut di luar negara.. I would said.. at age of 60+ (he just celebrate his birthday on 26 Jan.. Happy Birthday yeah) Uncle Lee have live with many magnificent adventures..  flying on a private jet.. meeting SYT (sweet young thing) of many races... His love of malay food.. His love of old songs.. and many more.. Some of his stories are like reading a short love romance stories.. and sometimes I cried reading it..  I would say.. everytime I read his entry.. it really cherish and make my day and you learn something from it ;) Blog ini cukup istimewa pada aku.. You can asked his advice almost about everything in life (except cooking) and he also love taking photos.. especially woman hehehe ;)

Nak tambah lagi beberapa blogger  yang antara blogger terawal yang follow blog ini.. (kata 6 jek.. hahaha tak cukuplah kena bg kredit gak kat diorg nie).. teringat tadi ada lak yang tertinggal...

Zany - Hidup belajar-belajar hidup (http://anakrusenanie.blogspot.com/)

Dia nie antara blogger yang terawal follow blog nie, masa tuh dia guna alamat lain.. tapi dah berpindah ke blog skrg nie.. Masa tuh header gambar kampung dekat reban ayam dan anak laki dia masih kecik lagik.. hehehe...
Selalu juga baca keluh kesah dia pasal kerja, anak-anak dan kehidupan semasa. Dulu dia juga rajin singgah ke blog kawan baik aku di Christchurch New Zealand.. tapi blog kawan aku tuh dah lama senyap.. tapi dia masih ada sekali sekala gak tinggalkan komen..

Acik- Lupakanje (http://lupekanje.blogspot.com/)

Nie blog acik.. kisah tentang hidup dia, anak-anak dan juga kerja. Kadang dia juga rajin kongsikan maklumat dan tazkirah yang cukup berguna, termasuklah aktiviti bersukan kegemaran dia tuh. hehehe.. Lama dah tak menyampuk ke blog dia nie.. singgah sekali sekala gak.. jenguk2 rindu.. InsyAllah ada masa mesti singgah jumpo dio kek putrajaya satu ari nanti hehehe..

Sebenarnya ada beberapa blog yang dah lama takde.. tapi satu ketika dulu rajin juga jenguk.. cam blog kawan aku Mashi, Rusdi dan ramai lagik.. semua dah terkubur hehehe.. Ada juga beberapa blogger cam AbahNajwa, Kak Ungku, Kak Wos yang antara follower asal, tapi dah agak sepi blog diorang nie..  masih bertanya khabar bila menjenguk ke FB.. Tapi kak wos nie memang senyap terus.. taktaulah blog dia nie masih ada lagik ke idak


Ada juga bekas student dulu pun buat blog.. siap link ke blog dia.. berjumpa balik di blog (nie risau nie.. kot jumpa lagik blog student nie mesti abis pecah rahsia masa zaman aku dera diorang dedulu tuh kan hehehe).. Malah ada juga beberapa blog rakan-rakan sama tempat kerja yang sudi link blog nie ke blog diorang.. kadang tuh segan gak hehehehe... tapi xkisahlah kan.. terima kasih ye..

Ok selesailah pemberian award ini..
Hope all of you can pass this awards to someone that you think special to you as well.. ;)

16 comments:

julietchun said...

Terima kasih pada saudaru iina yg memuji blog yg entah apa2 itu. Kalau saya tak ambik award tu bukan berkamsud saya tak sudi, tapi sebenarnya saya taktau caranya :D
Dan sebenarnya award tu saya simpan di sudut hati yg paling dalam, kerana saya sayang pemberi award itu sebagai seorang sahabat. Pstttt...kirim salam kat abang zaidi :P

julietchun said...

banyak pulak kesalahan ejaan bila nak berlakon jadi ayu ni,hahahahah. Ko betulkan sendiri ye.

Kaktiny said...

orang orang yg ko senaraikan tu antaranya adalah org org yang dlm senarai aku gaks.. camner aku nak paskan?.. huhuhu

terima kasih iina.. ko ada di setiap fasa blogging aku.. menemani dan merasai rasa aku dan membantu aku kelaur dari rasa yang tidak enak kepada fasa yang lebih selesa..
.. untuk itu aku sgt bersyukur kepada Allah kerana mengaugerahkan ko kepada aku.. pertemuan kita atas kehendak Allah dan aku berdoa semoga kita akan kekal bersaudara sampai Allah mengtakdirkan perpisahan kita.. dan ianya juga adalah kerana Allah.. aku sayaaanggg ko sangat2..


luv u.. muahssss...

(tetiba cam nk menitik air mata plaks.. kehkehkeh)..

Hanis MY said...

tahniah dpt award...

KTS said...

ehem ehem...

*betulkan dress meghelip yang labuh meleret*

terima kasih yang tak terhingga kpd pokok2 yg byk menyokong saya selama ini.

kepada kucing2 yg tak jemu 'meninggalkan kesan' di bawah kerusi. uhuk uhuk. andalah semangat saya

kepada cik donat yang sentiasa manis. nyaaam. petang ni kita deting ya. sekotak cukup

dan tak lupa kepada pengundi2 yang mengundi saya.

saya tahu saya lah yang paling layak untuk anugerah ini. lagi 5 orang tu tak layak laaa


hahahahaha

lihatlah dunia


:P aku memang kijaaaam

KTS said...

award je ker?? tiket penerbangan pergi balik ke glasgow mana??



:P

time kasih utk awards tu eh. ingat gak ko kat aku. isk isk isk.. kan dah terharu. selet ingus kat bahu ko eh :D

iina said...

Juliet

Aikk kena puji terus ada kesalahan ejaan ke?? hehehehe.. ok aku dah letak cara2 untuk ambik ikon award tuh.. nanti p try ok ;) InsyAllah nnti aku kim salam ko ye ;)

Tiny

Meh aku tolong lap airmata ko.. tisu ada sekotak kat atas meja aku nie hehehehe... Sama-samalah dear.. itulah bagusnya dunia blog.. dari tak kenal kita kenal.. dan jadi mesra.. teringat masa aku mula2 p umah ko.. masa aku balik 2008.. pakwe aku siap tanya.. camna boleh kenal nie hahahaha... aku gelak sakan.. sebab dia tau semua n kenal semua kawan-kawan rapat aku.. dan bila jumpa ko dia cam pelik bila masa lak aku ada kawan baru lain nie hehehehe... Masa jumpa kak erna dulu kat KLIA pun dia pelik.. terutama bila tau hby kak erna tuh org kg behrang yang tak jauh dr umah aku.. soalan yang sama gak aku kena.. camna leh kenal?? hahahaha.. penat dah nak jawab... InsyAllah.. itulah kita ditakdirkan berjumpa dan berkawan.. Semoga persahabatan kita kekal hingga bila-bila.

iina said...

Hanis

Thanks ye dik ;)

KTS

Hahahaha amboiiiiiii pakai dresss kalah Angelina Jolie tau.. silau mata hitam ku ahakss.... ye kau seharusnya berterima kasih pada semua tumbuh-tumbuhan dan binatang peliharaan dan tak terpelihara itu.. termasuk jugalah barang2 yang sedia ada dikeliling ko... semua itu berjasa besar pada ko kan..

Nanti sila buat award khusus utk semua tuh ok..

KTS (lagi)

Weiii.. selemo ko tak abis2 lagik ye.. rasa sok aku jumpa ko kena pakai baju kalis hingus hehehehe ;)

Tiket kapal terbang belum ada lagik.. tggu aku ye tiket nak balik mesia jek nie.. coming soon

Tiny

Aku lupa nak mention.. alah ko bagi jelah orang lain yang belum aku mention dalam blog nie.. kalau nak ulang tayang bagi kat diorg tuh pun ok gak hehehehe

Acik Erna said...

iina.terima kasih..bagi award..
iina..dah tak boleh puji2 lagi..dah terlewat..he he.
akak puji iina tak pe..iina muda lagi..akak..he he ..boleh akak lagi ke..kalau anak pompuan dah boleh jadi nenek..tapi anak lelaki..lambat sikit le..
iina..cik abang akak jenis tak kisah..tak tanya pun camne akak boleh kenal iina..akak bagi tau..kenal melalui fb atau blog..dia tak tanya dah..dia memang jenis peramah dan suka berkawan..
jadi suka la dia..he he..
cari iina bagi award..bagus..akak suka..siap ada.penerangan sekali..

azza_irah said...

salam kak iina..
rindunya zaman2 aktif berblog dl..bertambah kenalan...setiap hari berkongsi n mengutip pengalaman mennambah ilmu dari blog rakan2...

iina said...

Kak Erna

Hehehe betul apa kak.. saya puji ikhlas memang takde niat lain.. paling2 pun mungkin dapat merasa air tangan akak kalau next time saya p senawang hehehe.. Dia memang ada tanya saya.. camna leh kenal akak.. bila dia dapat tau abg akak org kg behrang station tuh.. Ramai sangat pulak kekawan awek dia nie hehehe.. ingat duk oversea dah takde sgt kawan kat mesia.. rupanya lagik ramai hehehee... dia tau paal blog saya tapi rasanya dia jrg2 baca.. hehehe ;)

Azza

Ahh tgk nama u terus teringat... u pun I kategori follower terawal I kan.. dari kenal rusdi terus kita jadi kawan.. dia pun dah balik mesia.. huhuhuhu... I jek yang tak balik2 lagik.. walhal dulu datang beza 2mggu jek... Rezeki dan dugaan masing2.. Tapi mmglah teringat zaman awal tuh.. miss juga cara u menulis sebab puitis.. moga aktif lagi cam dulu2 k ;)

ibundo said...

asal berblog sekadar cetusan rasa jeles bila orang sebelah menulis sesuatu diblognya.
Rupanya blog tempat kita meluahkn rasa hati dan membasuh minat menulis.

Atuk cakap masa raya haritu ; tahun ni emak korang meriah sebb ramai kwn blog dia dtg raya.
benar. kpah dapat ramai kwn termasuk ekau.

Tkasih la iina sebb sudi mjadi kwn kpah/makcikpah hehe.. cuma skrng ni tak dapt nk merayau sekerap mgkin di alm maya ni disebbkn keadaan. so, kalau kph jarang dtg atau lmbat dtg i want u to bear in mind that u re always in my heart.

iina said...

Kak Pah

Hehehe.. Jangan atok jeles udah hehehe.. cam pakwe den lah kak.. maso duk sibuk sana sinun poei jmpa kekwn blog dio pelik sungguh kek manolah kenal semua tuh hehehe.. alah berkawan kat mana2 kan kak.. janji happy.. Takpe kak faham udah jadi nenek nie mkin sibuk ler kan.. ;)

Fatt said...

thanks iina atas entry ni. keep on blogging okay :)

iina said...

Fatt

Thanks dear ;)

lupekanje said...

eh..ada sebut acik ye....ala..sorry dear..tak prasan di situ...setelah bebebeberapa tahun, baru tersearch kat sini...heheh...
salam rindu dari Putrajaya.

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin