Tuesday 12 October 2010

Fusilli 3 warna

Masih entri pasal makan ;)

Antara pasta kegemaran aku..

Prawn Pasta..

Jenis Pasta: Tricolore Fusilli
 (Delicious pasta twists made in Italy from Durum wheat semolina, spinach powder and tomato powder)

Bahan-bahan:

Udang kecil (1 pek udang beku yang telah dibuang kulit dan dimasak- guna ikut kuantiti pasta yang digunakan)
Timun
Lobak merah
Bawang kuning
Mayonis
Thousand Island
Salad dressing

Cara membuatnya:

Rebus fusilli
Rebus Udang (kejap je sebab dah masak)
Potong dadu timun dan bawang
Parut lobak (potong kecil pun ok)
Masukkan semua bahan tersebut dalam mangkuk besar, gaulkan dengan mayonis, Thousand Island dan salad dressing. Nak gunakan sos lain pun ok.. Boleh juga ditambah daun salad kalau nak.

Sedia untuk dimakan..

Aku selalu makan pasta ini (dibeli di Tesco) sebagai sarapan pagi..
Hari ini buat sendiri di rumah..
Home made ;)

15 comments:

aNIe said...

iina...memang sedap fusilli tu...akak selalu makan yg dah siap...dpt resepi ni pun best jugak...terima kasih..heheh

iina said...

Kak Anie

Saya selalu beli kat tesco.. beberapa hari nie duk teringat nak buat sendiri.. senang jek kak.. main gaul2 sejuk camtu jek hehehe.. Boleh buat minum petang atau supper ;)

ibundo said...

ni resepi orang maleh ni. main campak2 main lebur2 yo hehe.. anyway..ai like. buleh buek tuk breakfast apabilo mato memang sodap nak lolap lagi ...

julietchun said...

fusili,makaroni,spagheti, memang aku takleh telan, tekak melayu sungguh.

kalo tetibe aku gi glasgow, apa agaknya aku nak makan,hahahaha.

iina said...

Kak Pah

Ahah kak resepi org maleh.. den mmg suko bonar resepi gini sonang hidup hehehe.. sebonar ehh den mmg suko pasta kak ;)

Juliet

Aku tau ko suka lamb chop jek.. klu dtg sini aku bg mkn bihun goreng ler.. apa susah.. tak pun roti keras cicah air teh.. ok kan kan kan ;)

Acik Erna said...

iina..memang senang betul nak buat ni..sedap ke tidak tak tau lagi..kalau akak yang buat la..kalau iina buat..dah tentu sedap..akak x pernah makan lagi benda ni..

iina said...

Kak Erna

Saya suka makan.. selalu beli jek kat tesco.. tgk bhn2 senng jek.. so try buat sendiri kat umah.. tak yah nak masak kuah ke apa.. campur2 sejuk jek.. trylah kak.. leh letak jagung ke apa ke.. ikut citarasa sendiri ;)

Kaktiny said...

dek kerana fusilli ngko nih... aku pun order la masa makan kenny rogers semalam.. hampeh! dan sungguh tak sedap.. huhuhu...

aku dh beli bahannya.. hujung minggu ni aku nk buat - ditambah dgn resepi sendirik.. kehkehkeh...

KTS said...

errr.. tetiba tekak aku mcm tekak juliet...

.
.

;)

menu lain ada?? donat ker??

hikkkssss

iina said...

Tiny

Lerr itu bukan sebab salah ayam panggang tau hhehehehe.. resepi dia lain kot.. atau sos dia tak best.. aku suspek ler.. takpe buat sendiri lagik best kan ;)

KTS

ko nie asyik22 donut.. asyik22.. donut.. krg bulat cam donut camno?? wakakakakah.. aku xnak jawabkan ;)

Tie HT said...

emm sedap :)

Lee said...

Hello iina, ada lagi? Looks really delicious!
Next day bila you cook a Scottish dish, send me telegram....or a cake.
You keep well, have fun, Lee.

iina said...

Tihara

Thanks dear

Uncle Lee

Sudah abislah uncle.. scottish dish?? I never cook one before hehehe wud try maybe oneday.. and I'll send you the cake later yeah.. you too have fun ;)

Mak Su said...

sy x pandailer nk mkn pasta2 ni sbb x suka rasa masam-masam... sedihnyer... frust jer nengok makanan tu...

iina said...

Mak su

Takpe.. xminat leh tolong tgk org makan hehehe.. sedap gak tuh kan ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin