Wednesday, 18 August 2010

Lemak berkrim.. Hanya untukku ;)

Sejak hari pertama berpuasa lagi..

Aku sudah mula berangan-angan untuk menghasilkan smoothie buatan sendiri..

Balik dari universiti.. Aku singgah farmfood, beli aiskrim dan yogurt..

Susu segar dah sedia ada dalam peti ais..

Bila dekat nak buka puasa dalam 5 min lagi.. Aku pun mula membancuh smoothie ini..

My smoothie creation


Aiskrim vanila, minuman yogurt dan susu segar

Campurkan kesemuanya ikut sukatan sendiri.. biasanya agak-agak penuh mug tuh..
Nak blend pun boleh terutama kalau tambah buah-buahan..
Tapi aku hanya kacau perlahan dalam mug..
Nak sedap lagi.. boleh tambah yogurt terutama yang ada sos strawbery tuh..
Nyum.. nyum.. nyum ;)

Selamat berbuka puasa ye ;)

Tujuan entri nie nak bagi jeles seorang kawan tuh..
Tak dapat rasa.. 
Dapat tengok pun ok kan kan kan ;)

16 comments:

Mak Su said...

oh wow! tak terkata.....

anjang said...

memang tergoda iman tengok smoothie ni...

iina said...

Mak su

;;) boleh cuba

Anjang

hehehe jgn batal pose udah ye ;)

kak Erna said...

iina..camana ni..nak bagi jeles kat sorang..tapi ramai yang terliur ni..
baik iina buat banyak2 bagi semua merasa..

iina said...

Kak Erna

Heheheh yeke kak?? Tggu saya buat?? Dah buat ler tuh kak.. InsyAllah ada rezeki ada lah kan kak.. ;)

soclose2213 said...

sedapnya..nak sikit..boleh ke? hihihi

iina said...

SC2213

sikit jek tau hehehe ;)

KAKTINY said...

okeh.. aku tak jeles, pasai aku tak makan yogurt.. kahkahkah..

safrizuan said...

dah tau resipi, boleh la buat buka jap lagi :)

iina said...

Tiny

Kalau ko mkn yogurt camtu jek mmglah xlalu.. cuba ko buat resepi aku nie.. sedap tau hehehe.. silap anak angkat aku berdua tuh.. ari2 nak ;)

Rizuan

Buat jgn xbuat ok.. selamat berbuka puasa ;)

Uncle Lee said...

Hello Iina, regret I have never taken this....include yogurt. Ice cream...ada.
Ha ha, love your, "nyum...nyum..nyum...". Reminds me of a happy baby being spoon fed, ha ha.

Hey, I love that pic of that Scottish road.....beautiful!
Pity I never went to Scotland....maybe sat hari.
You have fun and stay young, Lee.

iina said...

Uncle Lee

Must try so good for digestion and stomach but be careful.. always look back before you hehehehe you know what is it.. hehehe.. until now I can't stop laughing remembering yur public appearance.. ;)

TQ.. so much that you love my pic.. taken quite early morning to scottish highland.. You shud go oneday.. meet the SYT with ginger red hair hehehehe... ;)

Have a nice weekend yeah ;)

Ku Tak Sempurna said...

Tujuan entri nie nak bagi jeles seorang kawan tuh..



.
.

pembetulan :
bukan kawan.. tapi kawan-kawan...


errr.. lebih dr sorang yg jeles tau :P

hihihi

iina said...

KTS

wakakakakah... saje jek tulis kawan... walaupun aku tahu mmg kawan2 akan jeles termasuklah ko.. aku cadangkan ko buat resepi nie.. gerenti kepelikan ko takkan berganda smpi abis puasa.. baik utk usus tau hehehe..

Aku cukup suka bila ko jeles kat aku hehehehe ;)

kakpah said...

ekau buko apo harini.

erk.. kawan yang ni pun jeles gak. agak2 potang kang nak buek smoothie gaklah.

iina said...

Kak Pah

potang marin tuh raso2 den ado kek umah yo.. adolah buek buko poso sikit.. tapi smoothie den xdolah kak.. xsompek nak buek.. sodap kak pasti kak terbyg2 yo ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin