Thursday, 12 January 2012

Warna & Cahaya 15

Beberapa hari yang lalu..
Ku pandang langit yang satu..
Terlihat bulan purnama merindu..
Cantik indah tersenyum malu..



Twilight in Edinburgh..
Location : Princess Garden, Edinburgh
November 2009

Ini merupakan salah satu photo-photo fav aku..
Tiap kali terlihat bulan mengambang penuh..
Aku pasti teringat photo ini, yang telah aku ambil ketika ke Edinburgh semasa cuti St. Andrew day..

In the twilight, it was a vision of power.
-Upton Sinclair-

I often think that the night is more alive and more richly colored than the day.
-Vincent Van Gogh-

There is something haunting in the light of the moon; it has all the dispassionateness of a disembodied soul, 
and something of its inconceivable mystery.
-Joseph Conrad-

Love prefers twilight to daylight
-Oliver Wendell Holmes-

Dari Jabir r.a katanya: “Jangan biarkan ternakan dan anak-anakmu lepas berkeliaran ketika matahari terbenam sampai hilangnya cahaya senja kerana syaitan keluar ketika matahari terbenam sampai hilangnya cahaya senja.”
(Muslim)

8 comments:

aNIe said...

iina... memang cantik gambar tu... akak suka tgk gambar pemandangan yang sebegitu... cantik2 gambar yang iina ambil...

Cik Sibuk said...

salam kenal,

cantiknya gambar...pandai amik.

fatt said...

iina,
gambar bulan yg 2nd tu sangat cantek....mmg kena dgn pokok togel tu...love this! pakai kamera apa?

iina said...

Kak Anie

Terima kasih kak ;)

Cik Sibuk

Salam kenal juga..
Terima kasih ye ;)

iina said...

Fatt

I peminat setia canon powershot..
Dulu kini dan akan datang..
Ahaks ;)
belum ada rasa nak pakai dslr..

lupekanje said...

cantik gambo ni. mcam kat sini gak...errr..hehe. Iina, bilo nk balik ni?

absolutely emy said...

Cantiknyer gambar dan scary juga.. tapi still cantik.. pandai amik gambar.. (-_-)y

iina said...

Acik

Tak lamo dah.. ;)

Emy

Thanks ye

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin