Wednesday, 2 June 2010

Ku nanti dia..


Bila teringat dia, aku jadi amat rindu..
Bila dengar suaranya, aku jadi bertambah rindu..
Bila terbayang wajahnya, aku jadi lebih rindu..
Bila terkenang rindu-rindu itu..
Tiba-tiba aku mula rasa sendu..
Bila sendu mendayu..
Airmata mula mengalir pilu..

Bila ingat dia..
Mulut tersenyum gembira...
Hati ketawa ria..
Mata bergenang berkaca..
Tak sabar menunggu kujungan tiba..
Akan ku peluk erat dia..
Akan ku cium lembut pipinya..

Namun dalam ceria ada juga tangisan seketika..
Makin cepat dia tiba..
Aku juga tahu masa untuk dia pulang juga akan ada..
Berjumpa pastinya suka..
Berpisah pastinya aku duka..
Yang utama..
Aku dapat bersamanya walau hanya sekejap sahaja..
Bonda..
Aku doakan perjalananmu nanti lancar hendaknya..

Amin Yarabbal Alamin..

InsyAllah.. Mak akan sampai ke sini esok..
Excited.. dah bape hari tidur pun tak lena..
Doakan untuk dia selamat dalam perjalanan ya..

InsyAllah ;)

14 comments:

Lady of Leisure said...

my mom pun akan sampai rumah i lusa.. tak sabar rasanya kan.. hehehe

lupekanje said...

InsyaAllah....dia akan dipelihara sepanjang perjalanannya oleh yg Maha Esa...dan akan slamat sampai ke pelukan anak yg tercinta ...aamin.

kakpah said...

patutlah gombiro bona kau na..
omak nak datang.
insyaAllah solamat sampai..

aNIe said...

iina...dah dapat rasakan kegembiraan iina menanti orang yang dirindu....

Semoga bonda iina selamat sampai di sana...

Mak Su said...

all the best :D

Ku Tak Sempurna said...

aku pun dah bape ari tido tak lena

.
.


.
.

jgn lupa bukak beg bonda eh.. aku ada dlm tu... CAK!!

hihihihi


.
.

julietchun said...

di antara barang2 yg bonda bawak tu salah satunya dari aku,ko teka je lah apa barangnya :P

iina said...

Lady

I can't agree on that for sure.. hehehe.. ;)

Acik

Tima kasih ye acik Aminnn ;)

Kak Pah

Alhamdullilah dah selamat sampai tghri tadi.. skrg tgh tido jetlag ;) Tq Kak

Kak Anie

Alhamdullilah kak.. terima kasih atas doa kak ye..

Mak Su

InsyAllah.. tq

KTS

Aku tahu itu hanya mainan kata semata2 wakakakakah

Juliet

Brg dr ko?? apa tuh?? romeo?? atau apa2 je?? hehehe ;)

arapink said...

patutlah kak iina tak senang duduk, mak nak datang ye....best nya...nanti akak pelok mak kuat2 yer :-)

Uncle Lee said...

Hi Iina, thats great news Iina. Nothing like having a loved one to visit, someone you love.
Have fun and simpan satu lagu dalam hati, Lee.

kak Erna said...

salam iina..semoga selamat semuanya..jauhnya mak iina terbang..semoga mak iina dipelihara..dan sehat sepanjang perjalanan dan ketika berada disana..

TOKMA said...

Alahaiiii....bahagianya Iina dapat jumpa bonda. Tokma masih menunggu bonda yang takkan kunjung tiba...cuma menunggu masa tokma ajerlah untuk pergi bertemu ngan bonda dan ayahanda.

Boleh ker tumpang peluk dan ciumkan bonda buat tokma.

KAKTINY said...

nanti aku nk pi jugak aaa jumpa ko kat sana... mudah-mudahan ada rezeki teman ko convo nanti.. (beriya sungguh azam dan semangat aku kan!).. hihihi..

iina said...

Ara

Alhamdullilah dia dah semggu kat sini.. dah peluk2 dah ;)

Uncle Lee

Thanks again.. I really happy finally my mum here after 3 years I been in UK.. but sadly my dad can't make it.. becoz of health reason.. but still I'm still grateful.. have a nice weekend yeah

Kak Erna

Thanks ye kak.. Alhamdullilah.. mak selamat sampai dah harapnya nanti selamat pulang juga ;)

Tokma

InsyAllah nanti saya peluk2 utk tokma ye.. InsyAllah kak.. semoga roh kedua bonda dan ayahanda akak dirahmati dan ditempatkan bersama mereka yang soleh ;)

Tiny

Takpe yang penting ada azam dan niat kan.. mana tau ko sampai gak.. tapi be prepare ler kena jln kaki berbatu2 kat sini cam aku dera mak n adik aku.. sampai semua sakit kaki hehehehe ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin