Wednesday, 20 July 2011

Warna & Cahaya 5

North Shore, Troon Beach, Scotland
-July 2011-


Air yang cetek jangan disangka tiada buaya..
Kail kalau panjang sejengkal.. Lautan yang dalam jangan diduga..

Tapi kalau air cetek camnie.. memang confirmlah takde buaya..
Cuma kalau ada binatang merayap lain tuh..
Sila tanggung sendiri kalau kena gigit ;)
Lagi satu kena hati-hati..
Batu-batu dalam air tuh penuh lumut hijau..
Kalau silap pijak boleh jatuh tergelincir..

Janganlah juga cuba memancing dalam air cetek ini..
Walau pun kail itu panjang sejengkal..
Tetap jadi perbuatan sia-sia..

Kesimpulannya??
Ada yang boleh buat tafsiran?


14 comments:

Ku Tak Sempurna said...

memang perbuatan yg sia2.

buat apa nak mancing ngan kail pnjg sejengkal kalau dah tau dlm air cetek tu takde buaya.

dah! gi mancing buaya kat tmpt lain. pastu, masak kari buaya tu eh

:P

HappyIrfa said...

saya mmg phobia dengan air..kecuali swimming pool.kalau laut ke sungai mesti duk pikr..kalau2 ada ular dalam tu

iina said...

KTS

Ok.. aku nak ko makan kari buaya tuh sampai habis... Ko nak cari buaya ye?? Buaya darat byk tau kat selayang ;)

iina said...

HappyIrfa

Ada ular?? hehehehe.. kalau sungai mungkin kot.. kalau laut ular lalu kot mana lak.. ;)

Acik Erna said...

iina..kenape lautnya rupa itu..macam sungai je kan..
airnya cetek dan berlumut batu2nya tu..
memang la tak boleh mancing..dan tak boleh mandi..

iina said...

Kak Erna

Kawasan tuh byk batu dan air bertakung.. tuh yg ada lumut dan ada air.. kalau air pasang penuhlah sekitar kawasan tuh.. mmg takde org mandi pun.. kitaorg sebenarnya pasang khemah melepak kat atas kwasan berumput tuh.. smbil tunggu suami2 p mancing.. tp bkn kat situlah mancing ye pun ;)

kueh bakar said...

biar air cetek
biar kail sejengkal
biar pun sia-sia
aku tetap mahu kail
sebab kail aku..
tidak kisah cetek
tidak kisah dalam
lagipon
tiada perkara pasti
kecuali mati..

iina said...

Kueh bakar

Ye mati itu pasti..
Tapi mati itu jangan dicari
kelak binasa diri
tapi buat apalah susahkan diri
pergi mancing kat tepi kali..
lagipun
takut nanti ikan yg dicari
mancing lain pulak yang jadi

;)

absolutely emy said...

Ikan2 kecil ada kot.. bukan memancing.. tapi menyauk dengan sauk... ok ke? Tapi rasanya nampak macam banyak cengkerang2 area air yang cetek disangka tiada buaya itu.. betulkah?

Uncle Lee said...

Hello Iina, beautiful shot. I am always impressed with your photographic skills.
Others take pictures.
You create pics. Outstanding!

Looks like the tide is out? Boleh chari kerang or clams? Ada ke?
And yes, I ada dua kali jatuh from these moss or lichen rocks by the sea bila going fishing, habis, kaki semua keluar blood.Jatuh sekali at Kuantan Teluk Chimpedak, one more at Penang.

Scotland belum lagi, ha ha ha.
Have a nice day.
Lee.

iina said...

Emy

Rasanya kalau yg ikan kecik tuh ada kot.. tapi klu rajin leh jumpa mussel ;)

iina said...

Uncle Lee

Yeah I think there are lots of them.. we did find some mussels or clams but on a different side of the beach ;)

Thanks again for the compliments.. I just took photos what closed to my heart but I can't takes portrait photo like u do.. U have better eye sight than me ;)

Take care yeah ;)

Kaktiny said...

kalau anak2 aku ada kat situ..
hancuuuusss....
ngan aku-aku tergelincir sbb kejar derang.. hihihihi...

iina said...

Tiny..

Memang confirm jatuh.. byk batu berlumut.. pantai taklah lawa sangat cam pantai kita kat mesia.. berlumpur dan kelabu jek.. tapi kitaorg enjoy jek.. summer time ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin