Sunday 27 July 2008

Aku nak jejalan

Sebenonya sejak seminggu dua nie aku cam tension banyak.. macam-macam dalam kepala.. macam-macam fikir.. sampai rasa nak demam.. sengal .. lenguh semua ada..

Terdetik nak pergi bercuti.. tapi setiap hujung minggu ada je aktiviti.. jemputan makan.. aktiviti kampung.. idak pun pergi beli barang dengan pakwe..idak pun duduk rumah tidur.. idak pun.. tengok tv dan akhirnya tv tengok aku.. idaknya.. takde sapa2 tengok.. sendiri tengok bantal hehehe

Terlintas nak ajak pergi lepak mana-mana dengan pakwe.. kalau ajak dia.. emm paling tidak pun ajak p carbot sale.. lama juga tak pergi tu hehehe..

Mana nak pergi jejalan nie ye? ke laut.. ke sungai.. ke darat.. ke baruh.. ke hulu ke hilir.. mana arah nak tuju.. atau memenuh dan mengenyangkan perut sahajalah aktiviti mingguan.. lepak umah kekawan.. idak pun lepak rumah sendiri..

Nantilah ingat nak ajak juga berjalan.. bila pakwe nak pergi memancing nie ekk.. yeye je cite nak pergi mancing.. bayang pancing dan memancing ye takde pun.. asalkan jangan pancing benda lain udah kan.. pancing sale cam kata chinta hehehe pun dah puas.. tutup mata buka mata.. tetap gila hehehe :)

Takkan nak pergi shopping lagik.. aku pun dah tak tau apa nak shopping.. puas dah merayau kedai-kedai kat city centre.. cehh eksen ye.. mood nak shopping dah turn off je.. mood nak lepak2 makan angin je nie yang ada.. dapat pergi Paris kota cinta pun best jugakan.. nantilah Insyallah ada masa..

Teringat dulu semasa ke Paris 5 tahun lepas.. teringat kata pakwe.. sebab dia nak pergi Paris.. sebab masa kecik-kecik dia suka tengok cite hindi "An evening in Paris" emmm jiwang pulak pakwe aku sorang nie.. so kami pun sempatlah berjalan-jalan di taman yang menjadi tempat pelakon tu nyanyi sambil lari2 keliling pokok yeke hehhee aku pun dah lupa jalan cite tu.. walaupun aku idak ler berlari-larian seperti dalam episod cite hindi tu sambil nyanyi-nyanyi.. walaupun sebenonya pakwe aku memang nyanyi lagu hindi masa jalan kat taman tu hehehe.. siap aku sound.. udah2.. jangan nak jiwang-jiwang lak.. hujan karang.. ;)

Aku tak kira.. nak pergi jejalan juga.. walaupun aku tahu hari ini aku ye aktiviti penuh dengan aktiviti mengenyangkan perut hehehe.. :)

7 comments:

raihan hassan said...

ala iina..susah2 mai jalan rumah aku kt sheffield jer la..nt aku bw ko gi shopping kt carboot..meriah wey summer ne..pagi td kami redah gi carboot Marsh Lane..panassss!!

iina said...

rusdi.. bukan ko nak dtg jumpa aku ke hehehe.. insyallah aku akan dtg ye umah ko lepak2.. lama dah tak story mory ngan ko :)

mashi said...

aku syorkan ko datang ke NZ ni. Lagi banyak benda boleh citer. Lagipun, ko perlu rehat..

Kaktiny said...

walllawei. jalan2, makan2.. amvoi hai.. best ler tuh..

iina said...

mashi> soklan cepu emas ko suh p nz dari tahun lepas gik hehehe.. insyallah.. aku akan dtg juga jumpa ko nanti

tiny> heheh jln2 cari makan

chinta said...

cuci mata kat livingstone lah...mesti ada mood punye..he he

iina said...

chinta... heheh livingstone.. dah p 2 3 kali dah.. aku ari2 p livingstone tower (hehehe) department aku kat building tu .. mood camtu gak ;)

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin