Friday 2 May 2008

Sampai semula ke Glasgow

Pagi ini aku sudah pun tiba ke Glasgow semula. Perjalanan semalam amat meletihkan apatah lagi aku begang giler dengan 2 orang mamat india yang duduk di depan kami. Asyik nak turun kerusi je tanpa fikir perasaan orang kat belakang.. berkali-kali juga aku sound.. akhirnya kerana begang sangat aku beritahu driver bas dan dia pun warning 2 orang mamat tu.. tetapi kami masih geram lagi.. akhirnya kami buat tak tahu jelah..

So far selain insiden dengan mamat tu.. hanya aku sahaja rasa agak letih dan kaki pun mula rasa cramp dan tidak selesa.. badan juga rasa seperti nak demam dan tekak juga mula terasa sakit.. apatah lagi cuaca di london yang begitu sejuk sekali kerana hujan turun hampir setiap hari.. hanya semalam cuaca agak panas sedikit namun pada petang harinya turun juga hujan namun tidak lama..

Perjalanan ke London kali ini.. hampir setiap ruang masa yang ada terisi dengan pelbagai aktiviti.. seminar dari pagi hingga ke petang.. kemudian berjalan-jalan dan mengambil gambar pada belah petangnya hinggalah ke malam hari. Disebabkan disekitar Bayswater kedai-kedainya buka hampir ke pukul 11.00 malam maka kami ambil peluang juga untuk berjalan dengan membeli cenderamata..

Semalam kami berjalan sehari suntuk.. selesai sahaja seminar tengahari kami pun makan tengahari dan mula berjalan ke tempat-tempat menarik.. semuanya atas permintaan Suthanya.. katanya untuk mengambil gambar-gambar menarik di situ kerana kunjungannya yang lepas dia tidak dapat mengambil gambar dengan banyak.. apatah lagi dia baru sahaja membeli kamera digital yang baru.. maka memang ambil peluang sungguh merakamkan gambar dengan begitu banyak sekali..

Ttengahari juga aku akan ke department.. banyak juga urusan yang perlu dilihat.. Isnin depan cuti May Day.. dan esok pula aku akan balik ke Malaysia.. insyallah..

No comments:

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin